ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

ما به هم محتاجیم

تا می توانید لبخند بزنید

قورمه سبزی

دلم برای قورمه سبزی تنگ شده.از پارسال همین روزای آخر تابستون که کلی سبزی خریدیم و عملیات پاک سازی و شستشو و خورد کردن و سرخ کردنش رو با همت فراوان مامان(صدالبته) به اضافه بسته بندی و انتقال به فریزر با صرف کلی وقت به پایان رسوندیم تا عید هر وقت اراده میکردیم درست میکردم و دو وعده ای با اشتها میخوردیم.اما بقیه اش رو مهمون مامان بودیم که خودش جداگانه توی زمستون سبزی خورشی تهیه کرده بود و هنوز باقی بود.اوایل تابستون به سرم زد که ای بابا سخت نگیر تو هم از همین کلبه سبزیجات هاکه توی کوچه پس کوچه ها تابلوهاشونو میبینی یه بسته بگیر و امتحان کن .شاید این بار خوشت بیاد

آخه حکایت از این قراره که اوایل ازدواج و تشکیل زندگی که آدم کلی ذوق پر کردن این فریزرها رو داره و انگار قراره هر شب مهمونی بده ما هم به مامان مون پیشنهاد دادیم بیا ما هم مثل بقیه خلق ا... بریم از این سبزیهای اماده بگیریم.این شد که با پیشنهاد بنده مامان قبول کردو رفتیم نفری 10 کیلو سبزی خورد شده اماده از یه جای معتبر خریدیم و بقیه کارها رو مامان انجام داد.ولی....چشمتون روز بد نبینه.خورشها مزه همیشگی رو نمیداد و اول از همه صدای همسرمون دراومد که دیدی اونیکه فلان جا خوردیم چقدر خوشمزه بود و ...

خلاصه به این مطلب مهم پی بردیم که بله ترکیبات و اندازه این سبزیها تقش بسیار مهمی در مزه خورش داره و دیگه این کار و نکردیم.یعنی به همون روشی که عرض کردم مامان همیشه زحمت این پروژه رو تا انتهای کار میکشید

اما بنده این روال رو بخاطر زحمت و وقت زیادی که نیاز داره و حوصله ای که عمرا دیگه در من باشه این بار یک بسته سبزی سرخ شده خریدم و پزیدم و خوردیم.همسر مشکل پسند که نه تنها انتقاد نکرد که خوشش هم اومد ولی مامان که همچنان سبزیهای اماده بیرون رو قبول نداره گفت سبزیش جوون و ترد نبوده و  مزه نداده و اینها

نتیجه مهم اینه که بنده درصددم دوباره یا هر وقت هوس قورمه سبزی کردیم بریم همونجا و یک بسته سبزی اماده بگیریم و خورش باز بذاریم.این بنده خداها هم میخوان یه لقمه نون بخورن.به امید ماها هستن دیگه!

نظرات 5 + ارسال نظر
امیرحسین سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ق.ظ http://amirdl90.rozblog.com

سلام دوست عزیز
خیلی وب زیبایی داری .
همه ی مطالبت عالیه و خیلی خوشم اومد.

خوشحال می شم تو هم به وب من سر بزنی و نظرتو بگی .

اگه هم خواستی تبادل لینک کنیم وب منو با نام *سرگرمی تفریحی مذهبی علمی آموزشی (امیر دی ال 90)* لینک کن بعد تو بخش ارسال لینک وبم ، وب خودتو ارسال کن.

منتظرت هستم دوست من.
خدانگهدار

مژگان سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ق.ظ http://sarinavahid.blogfa.com/

سلام خواننده جدید هستم که روشن شدم
در مورد سبزی من هم همین مکافات رو دارم.سال اول زندگی خوب مامان جان تامین میکردن مارو
سال دوم گفتم چه معنی داره.مادر من زحمت بکشه داماد بخوره.نه نه نه
پس رفتم سراغ سبزی آماده.خانم چشمتون روز بد نبینه مزه غیر معمول خورشت به کنار بنده دچار دل و روده درد هایی میشدم دیدنی
حالا امسال خودم دست بکار شدم و البته با بکار گماشتن همسری در جهت احساس مسئولیت و شراکت در زندگی
سبزی آماده کردیم در انواع مختلفش.
ولی یه نکته مهم هست اونم این که حالا دلمون نمیاد استفاده شون کنیم بعد اون همه زحمتنکه زود تموم بشن

ساینا سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:43 ق.ظ

من عاشق قورمه سبزی هستم..همیشه یه بسته از این سبزی اماده ها واسه روز مبادا دارم

مریم و محسن سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ب.ظ http://salysky.persianblog.ir

دقیقا
خیلی بی مزه اند
اصلا مزه قورمه سبزی نمی دن
باید دوباره مثل قدیم خودمون دست به کار بشیم

sinbanoo دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:57 ق.ظ http://sinbanoo.persianblog.com

ﻣﻦ ﺍﺻﻼ ﺧﻮﺭﺵ ﺳﺒﺰﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ. . ﺯﺣﻤﺘﺸﻮ ﻣﺎﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺷﻮﻫﺮ ﻣﯽ ﮐﺸﻦ . ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﯽ ﮐﻨﻦ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻥ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎﯾﯿﻦ
. ﯾﺎﺩﺗﻮﻥ ﻧﺮﻩ ﻫﺎ!

مامانا که بله....حرفی نیست.ولی دعوت ادرشوهر به این صورت بسسسسسیار ارزش داره عزیزم.قددددر بدونی ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد